tisdag 30 maj 2017

Trädgårdsdrömmar

 Här om kvällen fotade jag lite i min svärmors trädgård. Allt är så vackert nu när det fortfarande är nygrönt och krispigt. Jag längtar efter att min trädgård ska blomma så där infernaliskt och överdådigt men det är en bit kvar. Nu satsar jag helhjärtat på grönsaksodlingen, i år har jag redan anlagt fyra nya bäddar och fler blir det. Jag tänker att grönsaksodlingen är en bra start för att förbereda jorden och att det blir lättare sen att plantera perenner i lucker ogräsfri jord. Men jäklar vad jag längtar.

Efter rosor och pioner, japanska lönnar, hav av tulpaner (som inte blir uppätna av rådjur), mysiga stigar, lummiga häckar och hemliga rum. En trädgård att både vila och arbeta i.
Just nu är det mest arbete men jag hoppas att den där vilan kommer så småningom.





1 kommentar:

Heidi sa...

I år hoppas jag få se många fler bilder från din trädgård än förra året:)